De eerste dagen! - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Big Bay

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver, op naar Kaapstad!! Na afscheid te hebben genomen van alle lieve vrienden en familie ging de lange reis van start. Eerst een uurtje vliegen naar Londen, daar een overstap van 4,5 uur plus vertraging van een uur voor de tweede vlucht van 11 uur naar Johannesburg. En daar snel overstappen voor de laatste vlucht naar KAAPSTAD!
Eenmaal daar aangekomen werden we opgehaald door Gerard, Mirjam en Karlijn van de organisatie en door de man van onze huurauto. Snel de autozaken geregeld en op naar ons appartement. Met twee auto’s gereden omdat anders onze mega koffers niet mee konden. Karlijn heeft ons gereden omdat links rijden in een voor ons omgedraaide auto niet vanzelf gaat en vooral niet na z’n reis.
Het appartement is super met uitzicht op de Tafelberg en vlak aan het strand! ’s Middags toch nog even met de auto klein stukje gaan rijden naar de supermarkt. Een gekke ervaring maar hopen dat we er snel aan gewend raken. Ik ga vandaag maar eens een rondje proberen te rijden…

Gisteren hebben we gelijk de eerste meeting gehad in het centrum van de Health Promotors in de township Kayamandi. Erg leuk om iedereen bij elkaar te zien, kennis te maken en de eerste stappen te zetten voor het project.
Daarna met de 4 studenten uit Utrecht geluncht in Stellenbosch en eind van de middag met z’n vieren een heeerlijke strandwandeling gemaakt. Het zeewater is erg koud maar wat compenseert is het weer.
Het was gisteren lekker warm hier, z'n 33 graden, genieten dus!!!

• 08 November 2014 - 10:36

Brigitte:

Hej moniek, klinkt als een mooie plek om de tijd door te brengen daar . :) wil je wat fotos maken van je uitzicht ben heel benieuwd. En succes met auto rijden en pas op met rontondes die zijn lastig andersom ;). Als ze die hebben dan. Dikke kus van briiii

• 08 November 2014 - 11:07

Patricia:

lieve Moniek,

Fijn om te horen dat je na z'n lange reis,
    Goed en veilig aan bent gekomen.
    Vindt het knap en alle respect dat je dit avontuur aangaat.
    Mooi dat we je kunnen volgen,
    En een beetje bij blijven.
    Geniet van alle mooie dingen,en uiteraard het weer

• 08 November 2014 - 12:47

Eelia:

hoi Moniek, fijn om te lezen dat alles naar wens verloopt! Veel plezier en succes!!ben ook benieuwd naar je mooie uitzicht vanuit appartement! Dikke kus

• 08 November 2014 - 17:38

Jan Verheijke:

Beste Monique, dat links rijden wendt snel. Bij kruispunten en rotondes even stilstaan en bedenken waar je heen moet, komt goed. Veel succes, ik hoor je, groetjes.

• 08 November 2014 - 17:45

Inge:

Gaaf, ik was in Kaapstad in 2009. Erg gaaf, ik stond toen ook aan het begin van een groot avontuur. Geniet ervan, kijk goed om je heen , het is een compleet andere wereld. Have fun, knuffels Ing

• 08 November 2014 - 22:00

Wim:

Hoi Moniek, Het lijkt me een geweldige ervaring. Heel veel plezier en vooral ook nuttige maanden toegewenst! (en geniet van de zomer)

• 09 November 2014 - 17:00

Ans:

Moniek leuk dat we je kunnen volgen. Ga er een mooie tijd van maken. Dat gaat jou vast en zeker lukken, groetjes Ans

• 09 November 2014 - 19:41

Frederiek:

Hoi Moniek. Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen. Leuk dat we een beetje mee kunnen genieten van jouw belevenissen daar. Een leuke tijd daar en we kijken uit naar t vervolg. Groetjes en dikke knuffel vanuit.....

• 09 November 2014 - 21:03

Rose-Marie:

Hoi Moniek. Leuk om te lezen! Heel veel succes en plezier daar

• 09 November 2014 - 21:40

Emile Verhage:

Goed om te horen dat jullie er zijn en dat het goed gaat. Heel veel succes en ik denk aan jullie hoor. Met enige jaloezie en zeker met bewondering!

• 21 November 2014 - 10:12

Ann:

Goeds daar en lekker veel meemaken! X