Al bijna een maand van huis - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu Al bijna een maand van huis - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand van huis

Blijf op de hoogte en volg Moniek

02 December 2014 | Zuid-Afrika, Big Bay

Dit keer iets sneller weer een update van het leven hier zodat ik het wat korter kan houden!
Weer een drukke week gehad, hard gewerkt maar ook weer veel leuke dingen gedaan.

Vorige week maandag hebben we de opzet van onze manual met de Health Promoters besproken. Met de presentatie hebben goed de mening van de Health Promoters in beeld kunnen brengen en deze konden we goed gebruiken om mee te nemen in onze manual.
Ik merk dat we gewend raken aan de ochtendspits van Kaapstad, we rekenen nu ongeveer de dubbele reistijd dan wordt aangegeven door de navigatie. Maar soms valt het verkeer mee en ben je een kwartiertje te vroeg, al is het hier gebruikelijker om een kwartiertje te laat te komen… Ook met andere Afrikaanse gebruiken hebben we kennis gemaakt. De Afrikaanse handdruk wanneer je elkaar weer ziet, de indirecte manier van communiceren, afspraken die niet door gaan, planningen die wijzigen, wifi en mails die niet goed werken.
Woensdag weer een meeting met Elaine gehad om de punten uit de eerdere presentatie door te spreken en punten uit de manual bespreken. Alles van de week opnieuw aangepast in de manual zodat Elaine er definitief feedback op kon geven. Dit was meer werk dan gedacht maar na weer een paar gare dagen in ons huisje aan de manual was ook dit weer gedaan en was het tijd voor een break in de vorm van het weekend.
Na het weekend hadden we de feedback van Elaine ontvangen, het was even schrikken maar veel tijd was hier niet voor. Het was tijd op de eerste training over de manual voor de Health Promoters van vandaag voor te bereiden! Hiervoor eerst een meeting gehad met Elaine en de voorbereiding thuis voortgezet. We hebben allemaal een unit uit de manual waar we het meest in verdiept zijn en daarom deze dus ook zelf zouden presenteren. Iets waar ik best wel tegenop zag, presenteren en vooral Engels zijn niet mijn sterkste punten. Maar na de goede voorbereiding van gisteren heb ik het er vandaag niet slecht vanaf gebracht.
Komende dagen gaan we de tweede training van vrijdag voorbereiden. Vrijdag neemt iedereen hapjes mee en deze zullen we na de training met alle senior Health Promoters gezellig op gaan eten om de vakantie in te luiden.
Ja ja, jullie horen het goed. Vanaf volgende week is het hier zomervakantie! Tijd om nog meer leuke dingen te doen. Maar natuurlijk doen we dat nu ook al!

Onderstaand een opsomming van deze dingen.
Vorige week zondag zijn we de dag begonnen baantjes zwemmen in een buitenzwembad in Sea Point, met uitzicht op de zee! Daarna zijn we naar de bioscoop geweest in Waterfront en hier ook nog even gewinkeld.
Maandagmiddag hebben we lekker bij ons op het stand gelegen. Bizar als je je op het strand bedenkt dat het november is! Dinsdag zijn we naar Champs Bay gereden, hier hebben we lekker geluncht en op het strand gelegen. Een prachtig strand aan de andere kant van de Tafelberg.
Komende vrijdag is het 5 december en de Nederlandse traditie zal er hier ook in worden gevierd. We hebben loodjes getrokken en kopen voor degene cadeautjes, nu dus veel geheimen hier in huis. De cadeautjes moesten nog gekocht worden dus zaterdag zijn we opnieuw naar de rommelmarkt van Milterton gegaan en naar het winkelcentrum van Waterfront om om de beurt er tussen uit te glippen om een cadeautje te kopen.
’s Avonds met z’n vieren uit eten geweest bij ons op de boulevard genietend van de avondzon.
Afgelopen zondag hebben we gesnorkeld met zeehonden bij Hout Bay, ingepakt in een wetsuite omdat het water hier onwijs koud is. Wat een ervaring, zeehondjes zijn zo speels, nieuwsgierig en niet bang, hierdoor kwamen ze erg dicht bij en was je soms omringd door de zeehondjes. We hadden een GoPro gehuurd dus deze ervaring staat vast op beeld!

Het korter houden is helaas niet gelukt maar hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen ;) De foto's zullen later volgen..
Tot snel weer!

• 02 December 2014 - 22:54

Eelia:

Hoi Moniek. Fijn te lezen dat je de gewoontes van het Z Afrikaanse leven over gaat nemen :). Je bent echt goed bezig met je opdracht! Geniet maar lekker van de omgeving en klimaat. Veel groetjes xxx

• 02 December 2014 - 23:07

Lizet:

Trots op je!

• 03 December 2014 - 00:12

Ann:

Yo te geK, en de krottenwijken?
    Knuffels voor daar!

• 03 December 2014 - 06:56

Inge:

Hè Monique, whauw wat maak je leuke dingen mee, succes met je surprise en veel plezier 5 dec! Binnenkort komen Robert en jouw ouders over, gaaf om dan hen Kaapstad te kunnen laten zien. let op jezelf en veel liefs inge

• 03 December 2014 - 15:29

Brigitte:

Hoi Moniek, hier vriest het nu...ook overdag. Ga dus alleen maar naar buiten met dikke winterjas muts en handschoenen. Wel heel grappig dat jij op t strand ligt. Verder is xr laatste wedstrijd buiten nu ook geweest en is de winterstop hier begonnen. Zo te lezen heb je gelukkig ook veel tijd om leuke dingen te doen en dingen te bekijken. Met zeehondjes zwemmen klinkt echt heel tof. Kon je ze ook gewoon aaien? Of houden ze ook van vingers naast vis? Veel plezier xxxxxxxx

• 03 December 2014 - 17:23

Bianca:

Ik vind het zeker leuk om te lezen! Nog een week hard werken en dan genieten van je welverdiende vakantie! Liefs Bianca

• 03 December 2014 - 19:33

Els Van De Luijtgaarde:

Hoi Moniek,
    leuk om je reisverslagen te lezen. N divers leven nu, bezig zijn met je studie en je project, maar ik lees ook dat je geniet van de zon het strand, cultuur en bezienswaardigheden. Hard werken maar ook luieren en lekker eten. Geniet ervan lieve groeten ook van je collega,s en succes met alles.Els