neeeeee laatste week is aangebroken... - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu neeeeee laatste week is aangebroken... - Reisverslag uit Big Bay, Zuid-Afrika van Moniek Roovers - WaarBenJij.nu

neeeeee laatste week is aangebroken...

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Big Bay

Pfoee time flies when you’re having fun! Dat gaat in dit geval wel heel erg op. Over precies een week begint de terugreis naar huis alweer en zijn deze geweldige weken in het mooie Kaapstad weer voorbij.

Mijn laatste verslag schreef ik op 16 december, een dag voor het begin van een heerlijke tweeweekse vakantie met papa, mama, Bart en Robert!
Het begon met een geweldig ontvangst in het sportcentrum in Langa, wat ik ze graag wilde laten zien. Een korte rondleiding door de township door een jongen van 9 jaar en een ontvangst met dansende meiden met een djambe. Precies zoals je altijd ziet over Afrika. Gelijk een indrukwekkend begin van de vakantie.
De weken vlogen voorbij met veel leuke dingen, bezoek aan Robbeneiland, Waterfront, surfles, Tafelberg beklimmen, met de touringbus door Cape Town met stops in Longstreet en Greenmarket Squeare. Parkrun van 5 km in Big Bay met papa, mama en Prisca, paragliden vanaf Signal Hill, kijkje nemen in Observatory, mooie autotrip naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop, naar de pinguïns kijken in Simon’s Town, Stellenbosch verkennen, kerstavond vieren met alle visite, de moeder van Marlou, Mario, man van Prisca en Robert, vriend van Kelly, heel de avond buiten gezeten met lekkere hapjes en de bbq. 1e kerstdag in Waterfront, 2e kerstdag een prachtige beachroad naar Hermanus gereden en op het strand gelegen, op Safari, wijnproeverij in Stellenbosch, een townshiptour en daarnaast natuurlijk heel veel genieten van elkaar, de zon, het strand, het zwembad en de jacuzzi.
Ik ben super blij dat ik alles hier aan ze heb kunnen laten zien, ze weten hoe ik woon en hoe alles hier is.
Aan alles komt een eind, zo ook aan deze twee weken. Gek om ze uit te zwaaien op het vliegveld en zelf hier te blijven. Maar ook leuk om weer met de meiden verder te gaan met onze dingen hier, natuurlijk ook met hun veel leuke dingen gedaan!
Te beginnen met oudejaarsavond, met de meiden, Kelly’s Robert en Mario ergens gegeten, vetkoek gegeten met icing sugar (soort vervanging voor de oliebollen), het nieuw jaar ingegaan op het strand met champagne, met Lou naar Longstreet geweest, een Nieuwjaarsduik in de koude zee, de mannen uitgezwaaid en toen waren we echt weer met z’n vieren!
Regelmatig winkelen, naar de bios, hiken naar Elephant’s Eye, sporten op het strand, Lion’s Head beklimmen voor de zonsondergang en volle maan (was helaas te bewolkt boven op de berg om dit te zien), surfen, ontbijten op de boulevard, naar het strand, vele keren uiteten, Rhodes Memory, soort Palm Parkies bij het concert in Kirstenbosch, na een meeting eten bij Elaine (onze begeleidster) en een gezellige avond gehad met haar, naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop gereden en stappen in Longstreet.
Ook weer een paar dagen gewerkt in Langa met alle lieve kindjes, wat een voldoening geeft dat, vooral afgelopen vrijdag toen we dankzij de tante van Marlou, mama van Kelly en onszelf, aan konden komen met cadeautjes voor het centrum en een lunch voor de kinderen. Wat een lieve en dankbare mensen! Helaas was dat ook de laatste dag in Langa, veel geleerd, ervaringen opgedaan en genoten van de kinderen en mama kopo!

Naast al deze super leuke dingen moesten we natuurlijk ook hard werken. Helaas dus een paar dagen thuis gezeten om aan het project en aan de verslagen voor school te werken. Bleh niet het leukste wat je hier kan bedenken met een weertje van ten minste 25 graden.
Met een beetje afwisseling met leuke dingen is het vast altijd nog beter dan in Nederland.
Daarnaast hebben we vandaag ook weer een training gegeven in Khayelitsha. Donderdag is de laatste training en gaan we ook van hun afscheid nemen…
Wat een gek idee. De maanden zijn, zoals ik al eerder zei, voorbij gevlogen. Ik kan niet bevatten dan we over een week alweer naar huis gaan..
Ik heb het gevoel dat ik hier nog niet klaar ben, er is nog zo veel meer te doen hier voor de Health Promoters op het gebied van evalueren, voor de kinderen in Langa en ook op het gebied van alle leuke dingen!
Nog even genieten dus van deze laatste week!

Tot volgende week!

• 19 Januari 2015 - 22:54

Wilma Helder:

Dat gaat zeker snel zeg! Leuk foto's!
    Goeie reis naar huis volgende week!
    Groetjes, Wilma

• 19 Januari 2015 - 23:57

Eelia Janssen:

Hoi Moniek. Wat een activiteiten beschrijf je allemaal, echt een beleving. LEUK,LEUK,LEUK!!! Inderdaad tijd gaat erg snel, ook in Nederland. Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Heel veel succes je laatste weekje. Goede reis terug naar huis, en doe een lekkere warm trui in je handbagage!
    Tot volgende week xxxxx